Entra Registrar-se

#TermicGAS

Els millors Porra
Vador3
man-grana2
Simant1

#webofical

24/10/2018

¡Ojala la historia no se repita!

¡Ojala la historia no se repita!

Tras la J-10 el Consejo de Administración de la SAD ha decidido rescindir el contrato a José Antonio Gordillo, salvador del equipo la temporada anterior al sumar 52 puntos tras conseguir un parcial de 9 de 9 en los tres últimos partidos de liga.
Bien. El héroe de Zamora, muy querido en Tarragona, se le encargó la dirección del equipo para la nueva temporada. ¡Perfecto! Pero un total de 6 puntos de 30 posibles (0,60 ptos/pj de media) y ocupando el farolillo rojo ha hecho que la gente se ponga nerviosa, se le agote la paciencia y sin que la afición, de manera mayoritaria, apunte como único y principal responsable de la situación al bueno de Gordillo, se le ha relevado de su cargo en busca de un revulsivo que lleve al equipo a escalar posiciones en la tabla y consiga la salvación al final de la temporada.
Es curioso porque la gente (en general) quería mucho a Gordillo; pero, por otra parte, parece que quería más a Enrique Martín, un técnico muy deseado desde hace tiempo en Tarragona por su buen historial deportivo como futbolista, primero, y luego como técnico en la categoría de plata. Pues bien. Ya está aquí y deseamos sinceramente que tenga mucha suerte y acierto para conseguir el objetivo mínimo de la permanencia. Fácil no lo va a tener, pero aún es posible (hay muchos puntos por disputarse y mucho tiempo por delante) si el equipo se recompone adecuadamente para practicar el fútbol que desea Enrique Martín y conseguir buenos resultados.
Pero todo esto me ha hecho recordar lo sucedido en la T-2011/12. Era la 5ª temporada consecutiva que el Nàstic estaba en la división de plata, después de haber ‘saboreado’ la Primera división en la T-2006/07 de la mano de Luís César. Pues resulta que aquella temporada la empezó Juan Carlos Oliva, que había logrado mantener al equipo (18º con 49 puntos) tras relevar a Luis César en la J-16 de en su segunda etapa en Tarragona. Pero el equipo con JC Oliva comenzó la temporada de una forma nefasta: tan solo 4 puntos de 33 posibles y sin ninguna victoria. Eso hizo que se buscara un relevo. Y no fue otro que Jorge D’Alessandro. Recuerdo que la expectación fue grandísima desde que se anunció que sería el sustituto de JC Oliva. Y no digamos tras el primer partido cuando le endosó un 5-0 al Sabadell en el Nou Estadi. A este gran estreno le siguió la victoria en Alcorcón por 0-1 y dos empates seguidos ante el Guadalajara y el Alcoyano. En total, se sumó un parcial de 8 puntos de 12 posibles, aunque el Nàstic no pudo salir del descenso (J-15. 19º con 12 puntos). Aún quedaba mucho camino por delante y cuesta arriba. Tanto fue así que en la J-16 llegó el Córdoba y le dio la primera bofetada al Nàstic de D’Alessandro por 1-2 y hasta la J-21 no consiguió su tercera victoria por 1-0 frente al Elche. De manera que acabó la 1ª vuelta en la última posición con 16 puntos.
Poco a poco se fue pasando el ‘efecto’ Jorge D’Alessandro y el equipo no levantaba cabeza a pesar de haberse reforzado en el mercado invernal con hombres como: Orbegozo, Dani Ábalo, Hugo Vargas, entre otros. También debutó Eugeni. Conviene recordar que en el apartado de lesiones también hubo muchos jugadores que las sufrieron: Ruz, Mairata, Xisco Campos, Fuster, Álvaro Rey y Powel que, al final tuvo que marcharse habiendo dejado 9g en su haber, por delante de Morán que marcó 8g.
Recuerdo a D’Alessandro con una gran locuacidad y labia que encandiló a muchos aficionados, pero la plantilla, muy numerosa, por otra parte (se llegaron a alinear más de 30 jugadores), adolecía de la calidad necesaria para competir con ciertas garantías de mantener la categoría, a pesar de que algunos futbolistas disponían de un gran historial deportivo, pero en Tarragona no rindieron por diferentes razones. El caso más notorio fue el de Peragón que tan solo marcó 1g y venia de marcar 20g en el Girona en 2 temporadas. Tuni tampoco rindió como se esperaba. Quizá tan solo Fernando Morán estuvo a la altura.
Al final, los números del Nàstic con D’Alessandro fueron insuficientes para mantener la categoría y finalizó descendiendo como colista con tan solo 31 puntos, a 16 del R. Murcia que ocupó la 18ª plaza con 47 puntos.
Estadísticas
- JC Oliva: 11pj. 0v, 4e, 7d; 7gf y 19gc (-12). 4 ptos/33. Media: 0,36 ptos/pj
- Jorge D’Alessandro: 31pj. 6v, 9e, 16d; 30gf y 39gc (-9). 27ptos/93. Media: 0,87 ptos/pj.
Superar los números de JC Oliva fue relativamente fácil, pero llegar a hacer una media de 1,10 / 1,20 ptos/pj que llevara al Nàstic a la zona de permanencia fue mucho más complicado. Así que, lo dicho: ¡Ojala la historia no se repita!

Autor: José Antonio Luaces
Analista y estadista deportivo.

noticiesEl Nàstic i Manu del Moral rescindeixen el contracte

El Nàstic i Manu del Moral rescindeixen el contracte

L’entitat tarragonina i el davanter de Jaén finalitzen la vinculació professional que els unia. El futbolista andalús finalitza la seva etapa a Tarragona després d’incorporar-se a la disciplina grana en el mercat de fitxatges d’estiu. Des de la seva arribada, en el passat mes de juliol, Manu ha vestit la samarreta del Nàstic en 15 partits, sumant 841 minuts i dos gols a LaLiga 1|2|3.

Llegir article

noticiesBerat Sadik s’incorpora al Nàstic

Berat Sadik s’incorpora al Nàstic

El davanter Berat Sadik (Skopje, Macedònia, 14 de setembre de 1986) s’unirà al Nàstic fins el 2020, un cop l’entitat grana rebi tota la documentació federativa. El futbolista arriba procedent del Doxa Katokopias, de la Primera Divisió de Xipre, on ha estat les últimes dues temporades i ha marcat 30 gols en 41 partits.

Llegir article

noticiesNoguera arriba cedit pel Santos FC

Noguera arriba cedit pel Santos FC

El defensa central Fabián Ariel Noguera (Ramos Mejía, Argentina, 20 de març de 1993) jugarà amb el Gimnàstic de Tarragona fins a final de temporada cedit pel Santos del Brasil. El jugador argentí, que fa 1,92 m d’alçada, ha jugat també cedit les dues últimes temporades a l’Estudiantes de la Plata del seu país natal, on en l’inici d’aquesta temporada 2018/2019 ha disputat 12 partits i ha fet dos gols. Noguera es va formar a les categories inferiors del Banfield, fins que va arribar al primer equip on va militar quatre anys seguits i va aconseguir un ascens a la Primera Divisió argentina. La temporada 2016-2017 va fitxar pel Santos del Brasil on va estar un any i mig abans d’arribar a Estudiantes.

Llegir article

noticiesCD Tenerife 2 - 0 Nàstic

CD Tenerife 2 - 0 Nàstic

El Nàstic no ha pogut aconseguir res positiu a l'Heliodoro Rodríguez López davant un CD Tenerife, que s'ha emportat la victòria gràcies a un gol a cada part del partit. L'equip d'Enrique Martín es manté amb 16 punts a la classificació i diumenge vinent rebrà la UD Las Palmas al Nou Estadi.

Llegir article

noticiesBarrada signa amb el Nàstic

Barrada signa amb el Nàstic

Abdelaziz Barrada (Provins, França, 19 de juny de 1989) s’incorpora a la disciplina grana fins a final de temporada. El migcampista franco-marroquí arriba a Tarragona cedit per l’Antalyaspor, de la Primera Divisió de Turquia, on ha jugat en aquest primer tram de la temporada 2018-2019.

Llegir article

noticies 'Tu ets el Nàstic', campanya d’abonaments de la 2a volta 18/19

El Gimnàstic de Tarragona redueix al 50% els preus dels abonaments per la segona volta de LaLiga 1|2|3. Tots els aficionats grana que vulguin formalitzar el seu carnet de soci per viure els 11 partits de la competició domèstica que acollirà el Nou Estadi en el segon tram del campionat, ja poden adquirir-lo a partir de demà, dijous.

Llegir article

noticiesFICHAJES DE FOGUEO

FICHAJES DE FOGUEO

ván Aguilar, Cristóbal Gil, Gorka Azkorra, Luismi Gracia, Sergio Rodríguez, Pol Bueso, Gaby López, Iago Bouzón, Carlos Gil, Sandro Toscano, Aníbal Zurdo, Juan Muñíz, Stephan Emaná, Gal Arael, Mousa Bande, Juan Delgado, Wilfred Zahibo, José Carlos, Sebastián Saja, Radhsalla, Alberto Lopo, Elvir Malouku, Amadou Boiro, Omar Perdomo, Tete Morente, Javi Márquez, Edu Silvestre, Cesar Arzo, Dumitru, Dongou, Alvaro Bustos, Matilla, Carlos Blanco, Josua Mejías, Manu del Moral, Ignacio Abeledo, Ivan López, Cordero, Cadamuro, Raul Albentosa y Ramiro Guerra.

Llegir article

noticiesElche CF 1 - 0 Nàstic

Elche CF 1 - 0 Nàstic

El Nàstic ha perdut al camp de l'Elche CF un partit condicionat per l'expulsió de Fali en el minut 28 de la primera part. L'equip d'Enrique Martín queda amb 16 punts a la classificació i diumenge vinent tornarà a jugar fora de casa, a Tenerife, en l'inici de la segona volta del campionat.

Llegir article
El Nàstic i Manu del Moral rescindeixen el contracteGimnastic de Tarragona, 22-01-2019
Berat Sadik s’incorpora al NàsticWebmaster, 22-01-2019
Noguera arriba cedit pel Santos FCGimnastic de Tarragona, 22-01-2019
CD Tenerife 2 - 0 NàsticGimnàstic de Tarragona , 21-01-2019
Barrada signa amb el NàsticGimnàstic de Tarragona , 18-01-2019
'Tu ets el Nàstic', campanya d’abonaments de la 2a volta 18/19Gimnàstic de Tarragona , 17-01-2019
FICHAJES DE FOGUEOEnric Pujol, 17-01-2019
Elche CF 1 - 0 NàsticGimnàstic de Tarragona , 14-01-2019
JUGADORES DE QUITA Y PONEnric Pujol, 11-01-2019
Albentosa finalitza la seva cessió al NàsticGimnàstic de Tarragona , 11-01-2019
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
Webmaster: Webmaster <webmaster@nasticdetarragona.com>
Disseny: Albert Sola <asola@tinet.org>

Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons.

Web allotjat a: La Tecla Network

Optimitzat per 1024x768.
Utilitzem cookies pròpis i de tercers per millorar els nostres serveis i mostrar publicitat personalitzada mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació i preferències.
Si continua navegant, entenem que accepta el seu ús.