M'ha agradat la victòria davant l'Elx pel seu efecte bàlsam. I dic bàlsam no perquè hi haguès marejol a l'ambient grana, ni molt menys, sinò perquè comença a fer-se palès que aquest Nàstic aspira a quelcom més que la sisena posició. La victòria de l'Almeria davant el Llorca, i l'empat de Xerès i Llevant han fet boníssima la victòria de Diumenge, doncs ens dona un coxí de punts suficient com per permetre'ns una ensopegada, cosa que algun dia haurà de succeïr. M'ha agradat el debut de Lupidio, la feina de Llera i el treball incombustible de Ruz, una defensa perfectament conformada i difícilment penetrable. Expeditius, creatius i incisius en cada jugada han fet de la defensa grana, un dels punts forts de l'equip, i a partir de la qual es trena la resta de l'organigrama de Luis César, un amant de la dita "el millor atac, és una bona defensa". I hi estic d'acord! Donada la poca facilitat que el Nàstic té per marcar gols, i donada la rendibilitat que hem de treure'ls-hi, el més inteligent és armar un equip fort al darrere i creatiu al mig camp que doni possibilitats a l'atac grana. L'"1-0" s'ha aliat amb el Nàstic aquesta temporada, i curiosament, som l'equip menys golejador dels de la zona calenta, i ens hem de remontar al Numància (7è classificat) o a l'Sporting (onzè classificat) per trobar un equip tan poc golejador. Ara bé, quan és hora de parlar de números en defensa, tan sols Almeria i Recreativo ens milloren els registres. Significatiu, oi? Doncs si. Ekpoki ha aportat espectacularitat i molta qualitat a l'atac grana, però tan sols un gol, Diego Torres ha demostrat que té el morro fi, però tampoc ha tingut oportunitats suficients per establir-se com a golejador clar, i tan sols Ismael (que Diumenge va estar desaprofitat a la banda dreta), s'ha erigit com a clar "pichichi" del Nàstic, tot i que sembla que el descans obligat a aquestes alçades de competició el crida. I posats a parlar de defensa, tema molt recurrent, potser hauria de destacar el meu descontent amb Jaio. No tinc cap mena de dubte que el jugador basc és un gran jugador, però al Nàstic no ha tingut un paper gaire afortunat, i la seva inseguretat queda amagada per Llera (un dels millors centrals que el Nàstic ha tingut en molts anys), doncs tot això ho dic perquè Diumenge no em va agradar. Tampoc va estar especialment encisador Diego Reyes, el vaig trobar apagat i una mica "empanat", empanada mental que va impedir al Nàstic portar perill per banda esquerra durant els primers 45' minuts. Un sensacional Pinilla va poder donar un tomb de timó, i crec que sincerament va erigir-se en el líder, un cop més, d'aquest Nàstic de Primera. Jugadors +: Pinilla i Rubén Jugador -: Jaio La clau: La sort del campió
El conjunt de César Ferrando repeteix la mateixa història de sempre a l’avançar-se al seu rival i deixar escapar els punts en els instants finals de partit. Aquest cop ha estat el Huesca, que al minut 87 ha igualat el golàs de Pablo Redondo. 7.450 espectadors han assistit al Nou Estadi en una dolenta tarda de futbol.
El Nàstic ha repetit la història per tercer cop consecutiu. Després de caure a la primera jornada a Tenerife amb dos gols dels canaris en els darrers cinc minuts i ser eliminats pel Girona amb dos gols als darrers cinc minuts, el conjunt de César Ferrando ha tornat a ensopegar amb la mateixa pedra.
L’equip de César Ferrando perd davant el Girona per 0-2 amb dos gols als darrers quatre minuts i repeteix la història de Tenerife. Després d’un partit molt avorrit, el conjunt de Raúl Agnè fa fora al Nàstic de la Copa del Rei enmig de la primera xiulada oficial de la temporada a casa. 4.851 espectadors assisteixen en una xafogosa nit al Nou Estadi.
Dejavú. Aquesta és la paraula que defineix la derrota del Nàstic. El conjunt de César Ferrando ha presentat les mateixes errades defensives en el moment clau del partit: la recta final. Quedaven cinc minuts per forçar la pròrroga quan Gabri, davanter del Girona, ha batut a Felip en un gol possiblement en fora de joc. Per si fos poc l’equip ha perdut la posició i ha tornat a encaixar un segon gol. Era la mateixa història que la del partit a les Illes Canàries: dos gols en contra a la recta final.
El Nàstic debuta amb derrota a Tenerife per 3 a 2 en un partit que va ser capaç de remuntar, però incapaç de sentenciar. Dos gols del tinerfeny Àngel al minut 86 i 89 deixen al conjunt de César Ferrando amb zero punts a la primera jornada de lliga. L'arbitratge del madrileny Hevia Obras tampoc va acompanyar, tot i que no és excusa.
A causa de la programació dels diferents partits amistosos de la pretemporada, el Nàstic s’ha vist obligat a variar les dates del seu stage a El Muntanyà. Finalment, l’stage es durà a terme del 20 al 30 de juliol.
Precisament, el 30 de juliol, tancant la seva estada, el conjunt grana disputarà el seu primer amistós. Ho farà a Tona, contra l’equip local de la Primera Territorial.
El conjunt de César Ferrando cau derrotat per 1 a 2 injustament contra el Salamanca en el darrer partit de la temporada i últim d’Antoni Pinilla com a jugador professional. El ja exjugador grana ha marxat del terreny de joc al minut 93 després de no poder-ho fer substituit. El Nàstic tanca una nefasta temporada amb 52 punts.
S’ha acabat la lliga i l’Antoni. Sens dubte, fa més mal el segon. En un partit intrascendent, els de César Ferrando han perdut per u a dos malgrat fer una primera part bona, on s’han gaudit de clares ocasions de gol. Moisés, en un llançament que ha passat fregant el pal, i Pinilla, que ha estavellat una pilota al travesser, han pogut avançar als grana.
El conjunt de César Ferrando suma la quarta victòria consecutiva en lliga al guanyar per 3 a 2 al Granada 74 i arriba als 52 punts, que amb els resultats de la jornada deixen als grana matemàticament a Segona Divisió una temporada més. 7.229 espectadors assisteixen a una plujosa tarda al Nou Estadi.
Se acabó, ce’fini, s’ha acabat, the end…tot això per fer referència a una cosa: ¡¡la permanència del Nàstic ja és matemàtica!!. La victòria d’avui contra el Granada 74 per tres a dos combinat amb els resultats d’Alabès i Còrdoba fan que el Poli Ejido, el granadins i els vitorians no ens poguin enxampar a la classificació. Per a nosaltres, tres plaçes del descens ja estan sentenciades. Queda un quart equip que ens podria enxampar i deixar-nos 19ens i a Segona B.
El Nàstic fa història al guanyar per zero a dos al camp del Cádiz i acumula 49 punts, a quatre de la zona de descens, marcada pel Xerès amb 45. Aquesta és la tercera victòria consecutiva que fa remuntar als granes llocs a la classificació. Els homes de César Ferrando es situen dotzens a la taula i amb un punt dels pròxims tres partits, s’arribaria a la màgica xifra de 50 punts.
Quina gran victòria. Adjectius com històrica, necessitada, anhelada, tranquil•litzadora i molts més que ara no em venen al cap, defineixen el partit d’avui. Un Nàstic seriós en defensa i efectiu en atac ha deixat noquejat a un Cádiz que es complica la vida de forma radical després de caure avui enfront els grana. La situació a casa dels gaditans es tan crítica, que els propis aficionats andalusos han intentat entrar als vestuaris per recriminar als jugadors l’actitud mostrada sobre el terreny de joc. Fins i tot, l’afició groga ha ovacionat amb aplaudiments el segon gol del Nàstic i la imatge d’equip que ha mostrat en tot el partit.
Segona victòria consecutiva d’un Nàstic que suma 46 punts i té a mà la permanència a la categoria. Moisés, al minut cinc de la segona meitat, avançava als grana a l’electrònic amb un gol de cap a centrada de Campano a la línia de fons. 11.500 espectadors gaudeixen d’una tarda decisiva de futbol.
Està mig fet. La permanència del Nàstic està encarrilada després de la victòria davant el Sevilla Atlètic per u a zero, que catapulta als grana a la classificació i els deixa en catorzena posició, a tres del descens. Un solitari gol de Moisés, als primers minuts de la segona meitat, ha confirmat la millora d’un Nàstic que comença a semblar-se a un equip. Queden dotze punts en joc i molts enfrontaments directes entre equips de la zona baixa. Si sumem tres puntets (millor quatre i no patim més del compte), la permanència seria un fet.