Ara fa sis anys va arribar, sense fer soroll, un noi tímid que venia a reforçar el nostre equip per tal d’aconseguir l’ansiat ascens a la segona divisió, aquest noi no era altre que Lluís Codina una persona que com a jugador ens ha donat tot i que com a persona encara ens ha donat mes, amb la seva manera de ser, de fer i de comportar-se amb cada un de nosaltres, allà a on el vegis sempre te un moment per parlar amb tu i mai s’amaga en moments difícils. Ahir al sentir que al Lluís li havien dit que no contaven amb ell la propera temporada vaig notar que el meu cor es trencava però desprès d’analitzar les coses m’omple d’orgull el haver pogut conèixer unes persones com el Lluís i la Bea així com la Marta i la Cristina una família que allà a on vaguin sempre les portaré en el meu record i el meu cor. Per tot el que representes i el que has fet pel Nàstic només em queda dir-te un a cosa:
MOLTISIMES GRÀCIES LLUÍS !!! AQUÍ SEMPRE TINDREU CASA VOSTRA.
Una vegada fet el que crec que es de justícia vull comentar que estic d’acord en que no valen sentimentalismes però la manera de fer del Consell d’Administració del nostre club, perdo de la SAD, segueix sent nefasta crec, i no vull pensar que soc l’únic, que la forma en que han acomiadat al Lluís no ha estat a l’alçada de la persona que acomiadaven, una persona que ho ha donat tot pel club, s’ha implicat en el projecte, no ha donat mai problemes, sempre ha donat la cara i a mes ha aconseguit TRES ascensos amb el Nàstic (cosa històrica) dos a Segona i un a “la liga de las estrellas” no pot ser que hagi de fer una roda de premsa sense companyia del President, perquè senyors per molt que diguin el President va arribar quan el Lluís ja havia acabat la seva roda de premsa junt amb el Sr. Muñoz. El normal hagués sigut que haguessin fet una roda de premsa al club amb el President donant explicacions del perquè no seguia el Lluís i agraint en nom de tots el que ha fet pel Nàstic, però es veu que això segueix sense saber-se fer i es millor que els jugadors emblemàtics segueixin marxant per la porta del darrera. Però be això no es nou ja que només cal veure el tracte que es te amb els jugadors veterans que han passat pel nostre club i que sembla que els tenen oblidats sense agrair-lis el que en el seu dia van donar pel club, unes èpoques que alguns no coneixen perquè no sabien ni on era el Nàstic i que ara s’apunten a sortir a les fotos vanagloriant-se de ser del Nàstic, senyors hi ha una dita castellana que diu: “es de bien nacido ser agradecido” doncs a veure si comencem a tractar a les persones que han donat tot pel nostre estimat Nàstic tal com es mereixen.
Ansietat és el títol d'una cançó que pels amants del gènere ha quedat immortalitzada després de molts anys de la seva creació i que ben bé pot servir com exemple alhora d'expressar un estat d'ànim, el del Nàstic, a aquestes alçades de la temporada. I es que disputats els primers partits de la segona volta i després del canvi d'entrenador el conjunt grana no ha estat capaç de trobar el camí del triomf. Cèsar Ferrando, el nouvingut, treballa amb total intensitat per tal de donar al Nàstic ànims renovats i fer recuperar als seus homes la confiança perduda. Amb el tècnic valencià s'ha deixat de costat el futbol bonic encara que inefectiu per utilitzar armes més pràctiques com són la defensa ben aposentada, un centre del camp més equilibrat, barreja de lluita i creativitat i un atac ràpid i efectiu. A més el Nàstic ha anat al mercat d'hivern a adquirir jugadors que donessin més consistència, ofici i sentit del treball. El sr. Ferrando ja ha va deixar clar el dia de la seva presentació. El Nàstic ha de deixar de banda el preciosisme i lluitar pam a pam amb els contraris, guanyant el punts encara que s'hagi de fer de penal i a l'últim segon.
Un que ja es gat vell per aquests camps de Deu... I que las ha vist de tots colors.. Magres… Sabadell escapant per potes, Castelló, Llevant i Elx apedregat ....Orgasmiques ,com Ourense, Xeres,Lleida o les jornades gastronòmiques per allò de partits sense futbol , empats 0-0 o derrotes mínimes però que sempre t’emportaves el record de la bona cuina dels llocs visitats , Burgos,Novelda, Vila.joiosa , Llorca , Xixon ,Valladolid, Vigo, etc.. , escoltava a la tornada de Vitoria els comentaris dels seguidors nastikers al bus : Jo entro directe a la feina ,jo dintre d’un parell d’horetes i faig jornada completa , jo avui tinc examen etc..etc.. veritables aficionats o malalts granes, com els vulgueu anomenar, gent que fa un esforç econòmic, físic, familiar etc.. però que intenta no faltar mai a la seva cita per veure al seu Nàstic faci fred, calor o una pluja de cal Deu....Allà i són.
Fa uns mesos, concretament a l’octubre, en aquest mateix espai que escric aquesta columna, li dedicava un article a l’entrenador del Nàstic donant-li molts ànims després de tot el que li estava “plovent” darrerament. Concretament li deia que teníem equip de sobres i que fins a les hores, havien estat factors de mala sort els que feien que l’equip no estés més amunt. I és que realment havia estat així. Per això no entenia tanta crítica i tanta bilis. Han passat 16 jornades i, deixant per sentat que aquest any no pujarem (tampoc ens hi perdem res a primera), estic veient que potser aquells que el criticaven tenien una mica de raó.
Diuen el entesos que en matèria futbolística està gairebé tot inventat. Vull suposar que quan es vol reflectir aquesta opinió els "savis" es volen referir a alguna qüestió concreta, bé sigui en matèria de preparació física, tècnica individual o bé estratègia o tàctica. El futbol del segle vint i ú ha perdut totalment aquell romanticisme dels primers anys, quan els equips ho fiaven tot a la capacitat ofensiva, oblidant de forma definitiva polítiques de caire defensiu. Les estratègies amb pocs elements a la rereguarda, permetien que mites de la pilota com Isidro Làngara, Jacinto Quincoces o Pep Samitier pugessin foradar amb rel.lativa facilititat les xarxes rivals. Avui en dia els tècnics ho refien tot a una bona base defensiva, amb una primera línia de quatre i fins i tot cinc defenses, un mig camp amb similar número d'elements deixant en atac en la majoria dels casos un mitja punta i un punta so.litari per barallar-se ells solet amb tota la defensa rival. A més la consigna clara és mossegar el rival durant els noranta minuts encara que de vegades i recordant frases per a la història com el famós "pisadlo,pisadlo" del reconegut tècnic argentí Bilardo, s'hagi de jugar el límit del reglament.
Portem tretze jornades i desprès de sumar un punt en cinc partits hem passat a set de nou possibles . Els dos partits guanyats (Sporting i Racing de Ferrol) van donar aire a l’equip, sobre tot la victòria fora del Nou Estadi, però no ens enganyem amdos partits vàrem tenir a “San Roberto” que ens va lliurar de encaixar algun gol abans de que nosaltres marquéssim el primer cosa que hagués canviat molt el devenir del partit; una cosa si que haig de reconèixer i és que al Ferrol desprès de tant de toc vaig veure un partit pràctic i així va ser que ens vàrem emportar els tres punts. Crec que aquest és el camí Sr. Javi López sumar i deixar el “jogo bonito” per quan toqui.
Aquesta setmana es d’aquelles en les que un ja espera amb il•lusió que arribi el dissabte per anar al camp, un sempre te ganes, però crec que la dinàmica de l’ equip i el rival ens anima un xic més . Portem dues setmanetes de certa tranquil•litat i si m’ ho permeteu fins i tot de certa eufòria però d’ aquelles tipus hemorroide.. no patint es clar, però… en silenci…Sense tirar coets que ja em sembla bé … Ja ens ho mereixíem . Dissabte prima una d’ aquelles victòries maques, amb la TV3 present que sembla que aquest any ens porta sort, una victòria que ratifiquí al Nàstic com un dels equips que ha d’ estar en els llocs capdavanters de la classificació de segona i posar un xic la por al cos als que van pel davant i que han de pasar per aquí.
Crec que se esta fent un gra massa de l’actual situació del Nàstic i dic això convençut, que el Gimnàstic sen sortirà, malgrat haver-hi coses que no m’agraden i més endavant en parlaré. Enguany comencem la temporada em el fixatge de un director tècnic esportiu es va apostar per un sistema de joc determinat que trenca en el des últims anys es fa un planter que quasi tots el haguessin volgut el any passat, es varen crear unes expectatives molt altes i desprès els resultats barem acompanyar ( Copa Catalunya, gols bon joc ...),