Us prometo que soc partidari de fomentar l'optimisme i de somriure fins que el curs lliguer arrenqui i disposem de proves per avaluar la tasca de la nova secretaria tècnica grana, però estareu d'acord en que la primera incorporació del Nàstic 2008 és d'aquelles que provoquen debat, que no té perquè ser sinònim de baralla dialèctica.
Es diu Abel Buades i sempre serà recordat com una peça clau dins d'un vestuari que va escriure una pàgina històrica amb l'ascens a la 1ª Divisió. Però per desgràcia és habitual al futbol que els protagonistes positius de la piloteta tanquin èpoques amb pinzellades no tan positives, per no dir desafortunades. Abel Buades no va tenir un bon final a Can Nàstic; no és natural que un futbolista important en aquell vestuari marxés a meitat de curs; i no em capficaré en esbrinar de qui va ser la culpa perquè això ja és passat. I precisament per això m'apareixen els temors davant del fitxatge del valencià. Tinc por que això obri irremeiablement la caixa dels trons i ens sigui impossible tancar ferides i records on Sicart, César i també Abel Buades van ser els protagonistes, tant pel bo com pel dolent.
D'Abel Buades podem discutir futbolísticament fins que se'ns faci de nit perquè segur que mai arribarem a un consens. És aquell tipic jugador que desperta passions i odis. Evitaré dir qué penso perquè en realitat no ho tinc clar després de la mala temporada anterior de l'Abel i de l'excel·lent de fa 2 anys. I és que el seu rendiment també és un nou dubte obert al Nou Estadi.
Així, queda clar que Abel és una incògnita esportiva. I en part és obvi, qualsevol nouvingut ho seria. Però en el seu cas els interrogants van més enllà de la gespa, m'explico: El fins fa poc capità del Nàstic tenia la capacitat de dividir l'afició en dos bàndols: els partidaris i els detractors. Per això m'hagués agradat que la motxilla de fitxatges s'hagués obert amb un altre nom impossible de relacionar amb vestuaris grana dels quals ja parlem en pretèrit. De debò, no tinc res en contra de l'Abel i no em neguiteja futbolísticament. Ojalà demostri MOLT més del que va demostrar la darrera temporada, dit queda, però és una incorporació complexa en l'apartat social, en el boca a boca de l'afició. En definitiva, que avui la graderia del Nàstic no somriu per majoria i em sap greu perquè l'estiu el van fer per això.
Chechu i Álex Cruz són un altre exemple de la filosofia que segueix el Nàstic aquesta temporada: combinar jugadors experimentats i amb una trajectòria consolidada amb d’altres amb projecció.
César Ferrando va valorar ahir la tornada a la feina del Nàstic i va mostrar-se satisfet per les incorporacions fetes fins ara, tot i que espera que arribin els nous fitxatges per completar la plantilla. Respecte a les cares noves, el tècnic va afirmar que encara no podia valorar-les, perquè es tracta de futbolistes molt joves i «ara, estan una mica nerviosos».
El Nàstic començarà la segona temporada consecutiva a segona divisió A el 30 o el 31 d’agost al camp del Tenerife, com el curs 2005/06, el que va acabar amb l’ascens dels grana a primera tot i perdre contra els canaris en el debut (3-1). Curiosament, l’últim desplaçament de la temporada passada també va ser a Santa Cruz de Tenerife, i el Nàstic hi va perdre en un partit sense res en joc (2-1).
El Nàstic 2008/09 ja sua. César Ferrando va dirigir ahir a la tarda el primer entrenament d’una temporada que ha de servir per recuperar la il·lusió perduda després d’una campanya decebedora en què l’equip va poder salvar els mobles amb la permanència. Aquesta temporada, l’equip tarragoní està obligat a mirar més amunt.
El Nàstic torna aquesta tarda a la feina i, entre els futbolistes que es posaran a les ordres de César Ferrando, ja es començaran a veure les primeres cares noves. El tècnic de Tavernes de la Valldigna podrà disposar dels recent arribats Xabi Pascual, Cherfa i Tandia, que van ser presentats ahir davant l’afició. Per la seva part, David Bauzá i Lolo Yedra també es posaran les botes, ja que aquest migdia seran presentats.
El passat dijous 10 de juliol del 2008, a 2/4 de 7 de la tarda en el Pavelló Àngel Guimerà, va tenir lloc el Triangular de Futbol Sala, amb motiu dels 100 programes del NàsticTotal de Ràdio El Vendrell, on hi van participar els tres equips de les tres penyes baixpenedesenques representatives dels equips catalans, que fins ara, juguen en la 1ª i 2ª divisió del futbol espanyol : Penya Febre Grana del Baix Penedès, Penya Blanc-i-Blava del Baix Penedès i Penya Blau-Grana del Vendrell.
A Abel Buades li quedava una altra temporada de contracte amb el Nàstic, però per motius personals s’ha d’establir a València i, per això, ha demanat al club grana de rescindir el lligam contractual. El Nàstic entén la situació del castellonenc i no hi posarà cap impediment, tot i que sí que pretén aconseguir el compromís del jugador de no fitxar per cap equip punter de segona A i espera treure’n algun benefici econòmic.
«Hi ha molta gent que diu que ho deixem estar i penso que tampoc seria un daltabaix deixar el projecte de l’estadi nou al calaix i tirar endavant el de la ciutat esportiva de Campclar.» Així es va manifestar el batlle tarragoní a l’emissora Catalunya Ràdio, on va fer un pas més en el reconeixement que ara mateix la construcció del futur estadi del Nàstic, que ha de dur a terme l’empresa Pai, resulta inviable.